Szerepjáték kezdőknek – Magyar RP útmutató /írta: Frosty/

Szerepjáték – Röviden annyit tesz: egy szerepbe beleképzelni magunkat. Egyesek szerint a World of Warcraftban lehetetlen, sokak által pedig nem is ismert játékstílus. Ez a kis leírás hivatott útmutatót adni a kezdők/kétkedők számára.

Miért RP szerver?

Nem mindenkit nyűgöz le a farmolás.
Mi a szerepjáték (a továbbiakban RP) lényege? Személyiséget adni a karakterünknek. Úgy cselekedni/beszélni, ami megfelelne egy elf/tauren/stb. stílusának, ha hús-vér személy volna. Beleképzelni magunkat Azeroth világába.
Egyesek nem értik ezt a játékstílust, és ‘geek’-eknek tartják az RP-seket. Pedig senki sem képzeli magát 150 kilós, zöldbőrű harcosnak csak azért, mert néha szereti megszemélyesíteni a karakterét, szeret kicsit ‘színészkedni’.
Talán Tom Hanks valóban olyan együgyü? Hugh Jackman fémkarmokkal szaladgál az utcán? Elijah Wood meg minden gyűrűt eléget? Nyílvánvalóan nem, hiszen színészek, csak szerepet játsszanak a filmjeikben.
Az alcímre válaszolva – a szerepjáték roppant szórakoztató lehet, ha jól csinálják…

RPPvP/RPPvE szerverek

Avagy PvE/PvP rendszerrel működő szerverek, ahol RP szabályokat is be kell betartani.
A PvP tag az RPPvP-ben tehát nem azt jelenti, hogy az RP vagy a PvP szabályok vonatkoznak a szerverre, hanem hogy mindkét kategóriához tartozó szabályokat el kell fogadni.
Természetesen a PvP-ből is lehet RP-t csinálni. Ha egy büszke Szövetséges/Hordás fair küzdelemben végez a másik frakció egy játékosával, az ugyanúgy lehet RP, mintha a kocsmában ülve iszogat és meséli dicső tetteit az ott ülők nagy-nagy örömére. A corpsecamp persze már más tészta…

IC és OOC – az alapszabályok

Az igazi RP hangulat kialakulásához átszellemültség szükséges. Ehhez fontos, hogy tudjunk a karakterünk fejében járó gondolatokra összpontosítani, amit alááshatnak az oda nem illő, a karakter szemszögéből értelmetlen dolgok.
Ilyenek például a rövidítések, a leet szöveg, illetve a smiley-k. De ilyen az, ha valaki egyszer csak elkezd TV sorozatokról beszélni, vagy olyan kifejezéseket használ, amelyek csak a játék mechanizmusához szükségesek (például a ‘level’).
Ezek mind az OOC kategórába esnek, ami annyit jelent: Out Of Character.
Minden, amit a karaktered tudhat, IC-nek számít: In Character.
Az OOC beszéd elfogadott az alapcsatornákon, whisperben és a party chaten, de /say-ben, /yell-benés /me –ben ragaszkodni kell az IC-hez.

Talán az egyetlen eset, mikor belefér kis OOC /say-ben, ha az illető használ dupla zárójelet (ami általános jelzés az OOC-ra), ha el kell mennie az embernek egy kicsit a géptől, és nincs megfelelő helye az OOC-nak – pl. sokan vannak, és nincs partychat. De egyébként az OOC-nak nincs helye ezeken a csatornákon.
Smiley-k: Természetesen van lehetőség a hangulat kifejezésre, sőt, kell is, de a smiley-k csak rontják az RP színvonalát. Erre használhatók fel a beépített emote-ok, illetve, az /me parancs. Sokkal színesebbé teszik a játékot, mint egy „:)”.

Egy nagyon fontos szabály még: karakter=/=játékos. Ergó IC sem a sértegetés, sem a kedveskedés nem a játékosnak szól, hanem a karakternek!

Névválasztás

A World of Warcraft RP-ző játékosai nem a szinted, és nem is a hiper-szuper epixed alapján fognak megítélni.
Nem, az első benyomást a neveddel fogod kelteni. Éppen ezért is olyan fontos a megfelelő névválasztás.
A 3-as pontban leírtak alapján olyan nevekkel, mint ‘Ipwnu’, ‘Allyslayer’, vagy ‘Killerhun’ nyilvánvalóan nem fognak RP-ző játékosnak tartani.

De mi lehet a megfelelő név?
Először érdemes egy keresztnevet találni. Ennek egy módja az adott faj nyelvének hangzásába illő szót kitalálni. (Ez leírva sokkal bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen valójában…) A karakteralkotásnál a keresztnév az, amit meg szokás adni.
Lehet beszédes neveket használni, mint pl. ‘Shade’, vagy ‘Earthshaker’, de ezek leginkább vezetéknévnek, esetleg aliasnak felelnek meg. A karaktered mindkét nevét megtarthatja az RP-addonok segítségével. (Ld. lejjebb.)

Háttértörténet

Tehát, van egy karaktered tökéletes névvel. Most már csak a szerep hiányzik, amit eljátszhatsz. 🙂
A karakterednek mindenképp szüksége van valami múltra. Honnan jött? Miért választotta ezt az utat, és miért nem mást? Milyen élete volt, milyen tapasztalatokat szerzett eddig?
Ahhoz, hogy el tudd helyezni őt Azeroth világában, legalább a választott faj történelmét kell ismerned.

Fontos: Soha ne próbálj óriási, történelem, vagy hivatalos lore karaktereket megváltoztató dolgokat írni, mert az egész a hitelét veszti!

Sokan szeretnek több oldalas történetet írni a karakterüknek. Ez nem feltétlenül szükséges (de persze, lehet :)), a történet hosszát te választod meg. (Ha leülsz beszélgetni valamelyik városban másokkal, akkor nagy valószínűséggel úgysem fogod elmesélni életed történetét, ez (többségben) csak arra van, hogy Te magad átlásd, mit miért cselekszik.)
A másik dolog, amire szüksége van a karakternek, az a jövő. Mik a céljai? Mit akar elérni az életben?
Aztán ezt egészítik ki még egyéb jellemzők, mint pl. hóbortos, vagy, állandóan vicceket mesél, vagy részeges, stb.
Ha ezeket kitaláltad, már van elképzelésed, hogyan fog általában viselkedni a karaktered. (Nem fontos az indítás első napján mindent kiagyalni, az ihlet játék közben is megjöhet.)

Azeroth és a karaktered

RP is like swimming. You have to go right in, or not at all.

Az egy leleményes játékostól begyűjtött idézetem annyit tesz: “A szerepjáték olyan, mint az úszás. Vagy egészen belemész, vagy egyáltalán nem.” Mikor először megírtam ezt az útmutatót, még mondhattam, hogy érdemes IC questelni. Azaz visszautasítani azokat a questeket, amik a karakter nézeteibe esetleg nem férnek bele. A lineáris questelés bevezetésével már ez nagyon nehézkes – talán lehetetlen – feladat lenne. Azt azért megjegyzem, hogy az NPC-ket természeten ugyanúgy a világ részeként kell kezelni, mint a saját karaktered, aki soha nem csak egymobot lát, hanem dryadot, cougart, vagy éppen Defias banditát. De mikor számít ez?

Most már kifejezetten csak RP közben számít.
Például: ha tolvajt játszol, és ki akarsz rabolni valakit, vedd figyelembe az épp arra járőröző sentinelt. Kérdés lehet, hogy ugyan miért? Tán majd elvitet és ledob Teldrassilról?! Természetesen nem fog tenni semmit, hiszen csak egy előre programozott, intelligencia nélküli pixelhalmaz. (Ahogy a karaktered is az lenne, ha nem kölcsönöznél személyiséget neki, ugye?)

Említett „hősünk” természetesen ezt nem tudhatja, hogy ő csak egy egérrel vezérelt programkód, tehát ez is OOC, ami megtörheti a sajátod és mások hangulatát.
Szintén a szerepjátékhoz tartozik, hogy a szintek nem számítanak annyira. Természetesen az alacsonyabb szint több megkötéssel jár, és ha a szíved vágya egy Argent Crusader karakter, akkor nem biztos, hogy lvl 17-en sok akciót fog látni a karaktered…

Az aktuális levelcap elérése persze sok mindent megkönnyít RP téren is, ugyanakkor a pozitív megítéléséhez nem feltétlenül szükséges a 0.000000001%-os drop epixxxben virítani (lsd még: lejjebb).

Mozgás

Don’t jump! Life is beautiful! Even for an ugly dwarf!

(“Ne ugorj! Az élet szép! Még egy randa törpének is!”)
Az emberek szeretnek futás közben ugrabugrándozni a karakterükkel, vagy azért, mert gyorsabbnak hiszik magukat, vagy egész egyszerűen unatkoznak.
Ha az utcán haladva látnál valakit ugrálni, mit gondolnál?
‘Szegény bolond, biztosan nehéz lehet az élete’ meg hasonlók.
Nyílvánvaló, hogy Azeroth lakosainak (vagy legalábbis a többségüknek) is van annyi intelligenciája, tartása, hogy ne ugrándozzon, mint egy majom, meg – pláne – ne vesse magát a mélybe tornyokról…

A harmadik dolog a futás.
Ez azért sokkal elfogadottabb, mint a másik kettő, ugyanakkor ha épp van időd, és RP partnert keresel, akkor nem árt, ha kicsit lejjebb veszed a tempót, hogy lássák mások: ráérsz.

Karakterhalál

Mindenkivel megesik. Nincs olyan játékos, aki még nem húzott be véletlenül több mobot, mint amivel el tud bánni, avagy PvP szerveren nem játszott…
Igen nehézkes volna a WoW világába beépülni, ha minden egyes “balesetnél” letörölnénk a karaktert, ugyanakkor ha az újjáéledés egyszerűségét is belevisszük az RP-be, akkor a halál fogalma komolytalanná válik.
Ezért az RP közben bekövetkező karakterhalált azzal a szokás magyarázni, hogy ‘erősen fejbeütöttek’, vagy esetleg egyáltalán nem kell foglalkozni a dologgal. (Persze ha épp egyedül vagy, az egész kérdés jelentéktelen.)
Ha viszont meguntál egy karaktert, vagy úgy érzed, teljesen kijátszottad a személyiséget, de megérdemel egy tisztes véget, eljátszhatod a halálát. Ezt viszont nem árt alaposan végiggondolni előtte, hiszen ez a halál végleges!

RP Gear

Az RP szerver az egyetlen hely, ahol láthatsz harcost köntösben…

„Mi az hogy RP gear? Miért nem transmog?”
A transzmog célja a legtöbb esetben a karaktered páncéljának szebbé tétele, miközben a statjai ütőképesek maradnak. Az RP gear viszont nem feltétlen a legjobb ilvl-ű gearedet jelenti, hanem az a gear, ami a karaktered személyiségéhez illik, amiben jól érzi magát. Tegyük fel, hogy nem egy nagy harcost szeretnél alakítani, hanem például egy kocsmárost, vagy épp a Darkmoon Faire egy dolgozóját.
De tegyük fel, hogy valóban harcost játszol, de vajon a karaktered mindig a páncéljában lesz? Akkor is, ha épp a barátaival megy el sörözni?
A karaktered többféle szituációban lehet, és ezekre többféle RP geart érdemes beszerezni. (Saját tapasztalat szerint az abszolút minimum az kettő: egy olyan, ami valóban a legnagyobb ilvl-ű felszerelésed, és egy kényelmesebb viselet.) A gear összeállítására már rengeteg guide van, a wowheaddel az élen, amivel még színre is szűrheted a cuccokat.

De íme egy weboldal, ami konkrét kinézeteket taglal: http://wowroleplaygear.com

Emote harc

Ideális körülmények között egy duel két level capes karakter között zajlik le, akik egyformán jártasak a PvP-ben.
Ez közel sem állandó szituáció az RP-ben.
Van, hogy az ellenfél veterán harcost RP-zik, aki viszont még nem érte el a lvl capet, vagy épp csak nincs nála a PvP gearje, esetleg nem is nagyon ért a PvP-hez. Ha rögtön a játék mechanikák szerint döntünk, és vesztesnek ítéljük, az sokat elvehet az RP élményből. Ilyenkor kerül sor az emote harcokra, amiben a sorsra bízhatjuk a feleket.

A harc menete:
Például X megtámadja Y-t. X ilyenkor csak magát az akciót írja le, azt nem, hogy Y-t ez hogyan érintette.
De lássunk példát.

Rossz módszer: X megdobja Y-t egy kővel, és kiüti Y-t.

Jó módszer: X megdobja Y-t egy kővel, remélve, hogy kiüti Y-t.

A második esetben X esélyt adott Y-nak, hogy kikerülje azt a bizonyos követ, míg az elsőben rögtön ki is ütötte –godmodolt (lsd. lejjebb).
A dobás kimenetelét pedig gyakran Y /roll-jával szokták meghatározni, pld. 50 felett talált, 50 alatt nem (még finomítani is lehet ezen, pld. a 95ös dobás eltalálta a hasából kiálló nyílvesszőt, míg az 51-es a kislábujját.

Ezután Y az eredmény szerint ír valami ötletes emote-ot, és támad – vagy a sebeit nyalogatja.

Kreativitás

A legfontosabb kelléke a szerepjátéknak. Hogy miről beszélek? Például a kezdeményezésről.
Ha éppen senki nem beszélget, emotozik IC, de Te szeretnél RP-zni, akkor itt az ideje kezdeményezni valamit!

Horgásztál valami ládát, és nem tudod kinyitni? Biztos, hogy csak ‘LF rogue’ üzenetekkel lehet kinyittatni?
Miért ne írhatnál egyszer valami mást: I’m looking for someone skilled, who can open this Thorium lockox.
Vagy körbe is nézhetsz. Nincs a közelben RP-addont (lsd. lejjebb) használó tolvaj? Ha van, miért nem kérded meg IC, hogy segítsen?
Akár emote-t is használhatsz:
/me is struggeling to open a Thorium lockox… and curses.

Ha el akarsz adni valamit, szintén érdekes lehet az IC beszéd. A Trade csatornán, mint a többi alapcsatornán persze megengedett az OOC, de joga van mindenkinek ott is szellemet vinni a beszédébe. Azok, akiket nem érdekel az RP, valószínűleg úgy fognak válaszolni, mint bármilyen másik ajánlatra, az RP-sektől viszont nagy eséllyel IC reakciót fogsz kapni.
Ha sokfélét is kínálsz, akár azt is eljátszhatod, hogy boltod van. 🙂

Éppen “átment valaki rajtad”? A játék mechanizmusa miatt ez sajnos lehetséges, de a valóságban kevésbé.
Miért nem kiabálsz utána, hogy miért nem néz az orra elé? Akár ki is tehetsz egy ilyen kiáltást macroba.
(A legtöbbet használt emote-okat, mint pl. a /hi, /bye, /lol szintén érdemes kitenni.)

1000+1 lehetősége van az IC kezdeményezésnek.
Nem várhatjuk el persze, hogy mind sikeres legyen, de mindenképp érdemes próbálkozni.
Ne feledd: A WoW-ban annyi szerepjáték van, amennyit TE viszel bele.

RP guildek

Az egyik legjobb módja a szerepjátéknak egy RP guildbe csatlakozni, vagy azt indítani.
Ezek a guildek akkor a leghatékonyabbak, ha a guild chat szigorúan IC, az OOC beszéd helye pedig külön csatorna, vagy esetleg dupla zárójellel a /g. IC guildchat esetén nyílván szükség van valami magyarázatra, hogy hogyan tudnak kommunikálni a karakterek akár 500 mérföldes távolságból. Ez lehet mágia, rádió-féle műszer, stb. – bármi, amiben van valami logika és illik a guildhez (értem itt például, hogy egy csak árny elfeket befogadó guild valószínűleg nem fog goblin rádiót használni).

Az IC guildchat szintén nem engedi meg a smiley-kat.
Ami szükséges még, az olykor-olykor egy guild találkozó szervezése a játékban.
Ezek nagyon hangulatosak tudnak lenni. 🙂

Addonok

Az nem titok, hogy a WoW jelenleg nem tartalmaz elég funkciót a szerepjátékhoz. De ezen sokan igyekeznek segíteni.
A legfontosabb addonok azok, amelyek lehetővé teszik, hogy az RP-sek megtalálják egymást. Ezen kívül tudnak még sok mindent, a karakterhez lehet kinézetet, vezetéknevet, stb. írni.
Az egyik legrégebb óta életképes addon a MyRoleplay.
Ebbe rengeteg információt rögzíthetünk a karakterünkről, amit más MRP vagy egyéb RP addon használók el fognak tudni olvasni.
A nevek, titulusok mellett a legfontosabb a kinézet. Ide lényegretörően(!!!) beírhatjuk mindazt, ami a sima mezei WoW modellen nem látszik. (Pld. tetoválások, a karakter kora, esetleg különleges vonások.)

Fontos: Ide SOSEM írunk háttértörténetet!!!

Hiszen ránézésre senki sem fogja tudni, hogy kiskorunkban mana kekszet loptunk a mágustoronyból, ugye?
Mindenképp érdemes ezt, vagy egy hasonló addont beszerezni, mert innen fogod tudni, hogy ki RP-s, mivel nekik szintén lesz karakterleírásuk, amit olvashatsz.

További RP addonokat találsz a Curse oldalán.

Fórum RP

A fórum RP szabályzata nagyjából megegyezik a fent leírtakkal, de azért nyílván van némi különbség.
Az OOC a fórumon megengedett, mindaddig, amíg a dupla zárójelet használják (és lehetőleg jól el van különítve az IC-től). A fórum RP-nek az nagy előnye, hogy sokkal több mindent megtehet az ember, mint a WoW-ban.
Ezzel viszont nem szabad visszaélni.

Godmod: arra használják, amikor valaki egy másik személy helyében ír. Senki sem szereti, ha önjelölten döntenek helyette.

Hatalom: az isteni erejű karakterek megint csak elrontják a hangulatot, és hihetetlenné teszik a történetet. Semmi baj nincs azzal, ha valaki valamiben jó, de ne mindig ő legyen a legokosabb, legerősebb, legügyesebb…

A harc menete:
A PvP harc az emotefightok módján történik, kivéve persze, hogy nincs /roll. Ilyenkor moderálni kell magunkat, és kerülnünk kell a túl erős karaktereket: senki sem képes kivédeni minden egyes támadást! És ez vonatkozik az NPC-k elleni küzdelemre is!

Hogyan nevezzük el a karakterünket?

Íme, egy kis segítség RP-seknek, ill. nem-RP-seknek, akik a WoW hangulatába illő nevet szeretnének adni a karakterüknek, de elakadtak.

Először is – a név generátorok használata nem ajánlott.
Általában nevetséges és fantáziátlan neveket dobnak ki.
Ha tényleg számít a név, ne legyünk lusták, szánjuk rá magunkra és a jövőbeli karakterünkre azt a pár percet, ami szükséges – higgyétek el, nem fogjátok megbánni, ha megalkotjátok a tökéletes nevet!

Most akkor jöjjön a hogyan:
Ismerjük meg a választott faj nyelvének hangzását.
Ehhet segítséget nyújthat a wowpedia, vagy akár a wowhead, de ingame futkározás közben is lehet „nyelvészkedni”. Ha van erre rávehető haver, akkor megkérhetjük, hogy szedje már elő azt az 1000 éves goblinját, és írkáljon valami szöveget /s-ben – nyílván ez esetben a saját karakter NE legyen goblin, és ne rendelkezzen a glyphelt arcane brilliance-szel.

…találjunk ki egy nevet, ami visszaadja ezt a hangzást.
Erre írnék néhány példát: (Megjegyzés: ez csak pár tipp, ha valaki elakadt. Természetesen attól még lehet jó neve bárkinek, hogy esetleg nem illik bele az alább leírtakba.)

Draenei:
Egzotikusan hangzó nevek. Egyes történelemből ismert alakokból kiindulva javasolnám a CH-t (de a troll CH-val ellentétben a név közepén és H-nak ejtve) ill. a J-t.
Más hatást lehet elérni a D,R,N használatával és (/vagy) B+N-nel. A leggyakoribb magánhangzók az A, O és az U. Az A-t vagy az U-t megduplázva növelhetjük az egzotikus hangzást.

Néhány draenei név: Archimonde (a korrupció előtt persze), Dornaa, Nemuraan, Nobundo, Tamuuram, Valdu, Yllyria.

Dwarf:
“Vikinges” nevek, ill. eléggé hasonlók az orkokéhoz, leszámítva, hogy a törpék szívesen használnak két magánhangzót, és gyakran N-t és M-t is mellékelnek a B, D, R, V és G mellé.

Néhány törpe név: Kurdran, Magni, Muradin, Maz, Rothirm, Thordim, Valrim.

A törpék neve gyakran sugallja a kemény múltjukat. Sokuknak a vezetékneve olyan örökség, amit a családjuk egy tagja egy küldetés során vagy különösen hősies vagy ördögi tettel szerzett, és ezzel a család részévé vált.

Néhány törpe név: Barab, Aradun, Thorin, Chise, Helge, Ferya, Garrim, Wendel, Thurimar.

Elf (blood- vagy night-):

Legtöbbször hoszabb neveket használnak – 3 vagy 4 szótag. Lágy mássalhangzók előnyben, úgymint N, L, F, S, M, T, H olykor egy-egy R, V, vagy D-vel megerősítve. Különböző magánhangzók egymás mellett is jók lehetnek, pl. AE.

Néhány elf név: Aenarian, Arathyrion, Atelniar, Cerrania, Elantira, Garelas, Soraya, Valeera, Ydrisselle.

Az Éj Elf nevek mindig külön jelentéssel bírnak. A keresztnév egy elf szóból vagy egy nagy hős nevéből származik az ősi időkből. A vezetéknév a családfára vezet vissza, és gyakran több ezer évvel ezelőttre is visszanyúl.

Nemes Elfek:
A múltjuk nyomasztó teher számukra, mégis fenntartották az ezer éves névadási hagyományaikat. A nemes elfek a nappal hozhatók összefüggésbe, ami gyakran kitűnik a vezetékneveikben.

Gnome:
Nos a gnóm játékosok gyakran adnak olyan neveket a karakternek, ami kiejtve mosolyra kényszerít.
Az i vagy Y (i-nek ejtve) kedvelt. Néha több mássalhangzó is összekerülhet, esetleg megnehezítve a kiejtést. G, S, SH, SS, X (ezzel vigyázva, mert a szatírok is szeretik), Z, P, F (P-vel együtt) ajánlott. Vezetéknévnél érdemes megjegyezni, hogy a gnómok gyakran kapják a nevüket a saját találmányukról.

Néhány gnóm név: Ashli, Giztrix, Fizzcrank, Pod ,Ruzzle, Twypsyn, Wilfred, Xirith

Goblin:
A goblinokra nagyjából ugyanazt rá lehet húzni, mint a gnómokra. Ha vezetéknevet választunk karakternévnek, akkor nem árthat beleszőni a robbanás szinonímáit.

Human:
Az ember karaktereket talán a legkönyebb elnevezni, mivel ezek sokszor hasonlítanak a valódi nevekhez, csupán egy kis módosítás szükséges. (Ugye Arthas<– Arthur, Jaina<– Jane, Kel’Thuzad<–…őőő… nos, a kivétel erősíti a szabályt.)
Mindenesetre azt mondanám, hogy az emberek mássalhangzó-választéka szinte azonos a törpékével – kiegészítve T-vel, S-sel és H-val – de gyakran használnak háromféle magánhangzót. Az i-t egy mély mh mellé téve is elég jellegezetes hangzást adhat.

Kiegészítes: Azt hiszem, az emberek névadására általában el lehet mondani, mint minden másra, ami az ízlésüket illeti – átmenetek az elfek és a törpék között. A hangzás valahol a “túldíszített” és a “rövid-morgós” nevek között keresendő.

Néhány human név: Arthedain, Ashling, Daraneld, Drothan, Lorya, Merandil, Rhadegar, Rhonas, Sharein, Wallain

Orc:
Leggyakrabban rövid – egy, esetleg két szótagú – nevek. G, R, D, B mássalhangzók – minél inkább egymás mellé halmozva – H-val, vagy anélkül.

Néhány ork név: Draka, Ghorbaz, Gorvar, Orgrim, Rend, Rhagduz, Targrash

Pandaren (frakciótól független természetesen):
Ide jók lehetnek keleties, japán, kínai hangzású nevek. Az anime és manga elterjedésével gyanítom, hogy ez okozhat a legkevesebb embernek problémát – de nagyon fontos, hogy az esetlegesen mintázott anime karakterek SE legyenek felismerhetőek a WoW karakter nevéből!
Mássalhangzóknak jól jöhet a “ch”, “sh” (ezek a név elején) “nj”, “q”, „y” (ez a név közepén, magánhangzókkal körülvéve) “ao”, “ei”, “iu”, “zh”, “x” (utóbbi kett szintén a név elején.)

Néhány pandaren név: Aysa, Chen, Ji, Kang, Lili, Liu, Mojo, ShangXi

Tauren:
A tauren nevek egyszerűek, de nem annyira, mint az ork nevek. Megoldás lehet bedobni egy D-t, S-t, R-t, G-t, vagy T-t, aztán meglágyítani egy H-val. Az RN együtt sugallhatja azt, hogy “erős vagyok, de szerény”, M, vagy MH lehet bölcsesség “jelképe”. W és V magánhangzókkal körülvéve szintén hatásos lehet.

Néhány tauren név Baine, Chenawa, Grail, Hamuul, Kham

Troll:
Törzsi nevek. Nem titok, hogy sokan szeretik a ‘jin’ végződést, de CH (a név elején használva és CS-nek ejtve), SH, Z, G Z-vel együtt, K és J is jó kombináció lehet.

Néhány troll név: Gan’zulah, Jabatobatu, Jin’zakk, Malakk, Shro’gan, Sinja, Tsathoggua.

Undead:
Ember, vagy elf nevek tökéletesen használhatók, attól függően, hogy mi volt a karaktered életében.
Ha úgy döntenél, hogy a karaktered változtassa meg a nevét halál után, akkor ‘üres’ hangzású neveket ajánlanék. K, L, C, F, T, H, S remekül használható erre, minél inkább elválasztva egymástól egy-egy magánhangzóval.

Néhány “élőhalott” név: Danforth, Equim, Kelmith, Kheloc, Sylmarien, Yellen

Worgen:
A worgen karakterünk elnevezésébe már egy kis RP-t is lehet vinni.
Eldönthetjük, hogy a karakterünk szégyelli-e a worgen átkot, és maradt az ember nevénél, vagy éppenhogy büszkén vállalja farkas mivoltát, és esetleg talált magának új nevet.
Ember névhez inspirációt jelenthetnek az Anglia Viktoriánus korából származó karakterek.
Hangzásában nincs semmi “extra”, a legtöbb név simán szembejöhet velünk a nagyon is IRL utcán (na persze elsősorban külföldön. )

Néhány (ember) worgen név: Celestine, Gwen, Darius, Liam, Lorna, Magda, Marcus, Sebastian

Ha a karakter büszke farkas, akkor előnyös lehet bármilyen farkasra emlékezetető beszédes nevet választani.

Néhány (farkas) worgen név: Bloodhowl, Bloodpelt, Feralclaw, Gorefang, Moonhowl.

Férfi és Női nevek

Sok férfi név női névként is használható, csupán egy A kell a végére.
Talán picit rövidíteni kell, ha már túl hosszú lenne. Pld.: Richeron —//–>Richerona, hanem Richera, vagy Richa.

A női nevek viszont úgy fordíthatók férfi nevekké, ha épp az ellenkezőjét tesszük: csökkentjük a magánhangzók számát. Pld.: Lorthaiel —>Lorthel vagy esetleg Lorth.

Oké, ez mind szép és jó, de végülis hogy alkossam meg a nevet?

Vegyünk egy nevet vagy egy szót a WoW-ból, vagy a való életből, a kedvenc kosárlabda csapatunkból, akármit. Ez lesz az alapszó. Természetesen a Michael Jordan név egyáltalán nem adja vissza a WoW hangulatát, ezért játszogassunk el a benne lévő betűkkel. Kevergessük őket, cseréljünk le párat egészen addig, amíg az eredmény meg nem felel a fajunknak. Talán még kicsit emlékeztetni fog az alapszóra – más erre ne jöjjön rá! – vagy lehet, hogy összehozunk pl. egy Thumak Icetotemet ketchupből. Ez egyáltalán nem számít, csak a végeredmény.

Kiegészítés: ha már megvan a karakter személyisége a nevét, két olyan értelmes szóból is összerakhatjuk, ami jellemző rá. Arra ügyeljünk, hogy a keresztnév az nem vezetéknév – a szóösszetételt érdemes “eldeformálni”, hogy az ne legyen felismerhető beavatatlanok számára.

A vezetéknév alkotása is történhet így, de ott megmarad(hat) a két eredeti szó jelentése – pl. Bronzebeard, Hellscream, Ravencrest, Proudmoore.
De vannak azért ellenpéldák is: pl. Terenas Menethil.

A vezetéknévhez használhatunk olyan szavakat is, amik nem feltétlen csak a karakterre, hanem a fajára is jellemzők. Pld. a törpéket általában a bányászattal és a kővel hozzák összefüggésbe, a pandareneket a sörfőzéssel, míg a taureneket természeti dolgokkal. De akár a kaszt jellemzőit is bevonhatjuk itt, pld. Uther Lightbringer.

Nos, ezek az alapok! Jó szórakozást 🙂

FavoriteLoadingAdd hozzá kedvenceidhez

Gitta

Gitta vagyok, a WoWLore Fordítások blog írója és gazdája. 2008 óta játszok a WoW-val kisebb-nagyobb megszakításokkal (mostanában inkább nagyobbakkal). 2010 nyara óta fordítok lore témájú írásokat magyar nyelvre. 2011. januárjában indítottam el saját blogomat, a WoWLore Fordításokat, mely mára a legnagyobb magyar nyelvű lore-ral foglalkozó oldal. 2015-ben írásaim egy részéből gyűjteményt hoztam létre Azerothi Históriák néven, mely 2016. decemberében nyomtatott formában is megjelent (jelenleg csak elektronikusan elérhető).