Hírek – Drustvar előzetes

Drustvar földjén a Waycrest Ház markos védelmezői biztosan tartották a nyugati határt, de nemrég minden kapcsolat elveszett velük. Utazz át a határon, hogy megismerd sorsukat és csatázz egy ősi és félelmetes ellenség újjáéledt seregével.

Drustvar híres az őt védő katonák kitartásáról. Hosszú idővel azután, hogy legyőzték a rejtélyes Drust-ot, akik egykor itt élt, Arom Waycrest és népe még mindig küzd a megélhetésért ezen a makacs földön. Egész Kul Tiras szerte úgy tartják őket, mint jó erőben lévő, sztoikus és mélyen babonás embereket, akik lelkes szövetségesek lennének a Horda elleni harc során – de most rajtad áll, hogy kiderítsd, hogy miért vonultak teljes némaságba.

Üdvözlünk Drustvarban.

Amikor először megérkezel Drustvarba, a keleti partot szegélyező sötét és vészjósló szakasz fogad. Drustvar egy barátságtalan hely tele babonával, és a boszorkányság jelei mindenhol megtalálhatók. A Glenbrrokból Fallhavenbe vezető utak tele vannak veszéllyel, ezért jobb, ha mindig résen vagy. Sötét szóbeszédek keringenek arról, hogy vajon mi történhetett a Waycrest családdal – és ha az Alliance szeretné rávenni a Kul tiraniakat, hogy csatlakozzanak hozzájuk, akkor ki kell bogoznod az itt található rejtélyeket.

Rozsdaszínű háztetők és ponyvatetők díszítik a téglából és fából készült házakat, borostyánszín ablaküvegeik belülről égnek. A tenger valódi szerepe a Kul Tirasi kultúrában visszatükröződik az építészetükben, ahogy vasmacskák és más tengeri szimbólumok díszítik a bejáratokat és a tetőket.

Túlvilági sápadtságban dereng fel Fallhaven városkája, messziről érződik a misztikum beavatkozása. Hatalmas és bajlós építmények állnak őrt a város központjában, a városlakók pedig… tartózkodóak. Figyelmesen kell munkálkodnod azon, hogy megtörd az átkot a városon, mielőtt még további lépéseket tehetnél Drustvar gondjainak központja felé.

Macskaköves utak vezetnek végig a régión és a különböző falvakon és városokon. A történelem és a kultúra mélyen beleivódott Kul Tiras lényegébe, de ugyanúgy a sötét boszorkányok művei is. Elátkozott és reménytelenül kifordult városlakók és teremtmények dolgoznak ezeknek a misztikus machinációknak a szolgálatában, egy olyan célért, amire neked kell rájönnöd és pontot tenned a végére – már ha van gyomrod hozzá.

A területre látogatóknak muszáj megőrizniük józan eszüket, megoldaniuk néhány nem is olyan apró problémát, amivel a lakosság szembenéz, és remélhetőleg sikerül kapcsolatba lépniük az itt lakókkal is.

Sötét rituálék vannak folyamatban ezen a vidéken. Képes leszel feloldani csomóikat?

További rejtélyek is várnak az úton, és egy ősi ellenség is lapul a vidéken, rengeteg problémát okozva.

A Highroadon járva

Nyugat felé haladva egy hatalmas csipkézett, hólepte hegylánchoz érünk, amely a terület északi határától a déli Iceveil Glacierig fut, szinte kettévágva a vidéket. A Highroad Pass mentén változatos vadakkal és teremtményekkel lehet találkozni, köztük a Chillwind Yetikkel, akik kedvelik ezeket a hideg hegyeket és a bőséges élelem-forrást.

A veszélyekkel teli út végül Arom’s Stand váorsába ér ki, amely nyugatra egy völgyre visz. Arom Waycrest emlékműve áll őrt, miközben itt élő népe a sötétség ellen küzd, amely beborítja az egész vidéket.

Tudtad? Arom Waycrest volt az első Lord of Drustvar, aki segített népének legyőznie egyik leghatalmasabb ellenségét: a Drustot.

A délnyugati parton utad keresztezi a Crimson Forestet. A vörös különböző árnyalatai fogják próbára tenni szemedet, igazolva az erdő elnevezésének jogosságát (Crimson = bíborvörös). Falconhurst városa a tengerparton található, és ahogy a vidék többi városát is, ezt a települést is sötét erők vették ostrom alá.

Dolgok, amiket ki kell próbálnod: Kell egy kis kikapcsolódás Drustvar népének megmentése közben? Látogasd meg Falconhurst fogadóját, és csatlakozz a gyerekekhez, akik hősi tettekről és kalandokról szóló történeteket és énekeket hallgatnak.

Megfertőzött Vezetés

Crimson Foresttől északra, az Ashenwood Grove-ban olyan teremtmények laknak, akiket gombák díszítenek, és Fungariannak nevezett lények járőröznek az utakon. Farmok pöttyözik a területet, és a hegyoldalba bányákat vájtak, de ahelyett, hogy nyüzsgő munka folyna itt, a boszorkányok bosszantó lényei zűrzavart okoznak, hogy megakasszák a munkát.

Minden újabb nyom és megoldott rejtély csak további kérdéseket vet fel atekintetben, hogy vajon ki irányítja végső soron az eseményeket Drustvarban. Talán te majd megtalálod a probléma forrását Waycrest Manorban, az 5 fős dungeonban, ami a Drustvart felügyelő Waycrest család ősi otthona.

Hatalmas partvidék határolja Drustvart keletről, délről és nyugatról, ahol a bátrak horgászhatnak, úszhatnak és kincsekre vadászhatnak. A szárazföldön a hegyek és az erdők kiváló lehetőséget nyújtanak változatos… és érdekes… lények levadászására. Északra Stormsong Valley elterülő hegyei és dombjai találhatók, míg keletre fekszik Tiragarde Sound – ahol újabb lehetőségek várnak rád, hogy elnyerjed a Kul Tirasiak jóindulatát.

Drustvar története

A Drustok egy hatalmas, szívós nép volt, akik még az emberek eljövetele előtt itt éltek Drustvarban. Az emberi betolakodók megölték a drustokat, akik azonban nem hagyták el Azerothot, hanem szellemekként itt maradtak ezen a területen. Idővel a drustok megpróbáltak lassan visszajutni a halandók világába.

Gorak Tul uralkodása előtt a drustok druidizmust gyakoroltak. A Drust druidák szerint Gorak Tul furcsa szokásai csak dicstelenséget hoztak a drustokra.

A Drustok egy hatalmas, szívós nép volt, akik még az emberek eljövetele előtt itt éltek Drustvarban. Körülbelül 2700 évvel ezelőtt Gilneasból érkeztek emberek erre a szigetre, amelyet később Kul Tirasnak neveztek el. Az itt élő Drustok többször rárontottak az emberek kezdetleges településeire. A Drust barbárok a telepeseket minden előzetes provokáció nélkül megtámadták. Hiába akartak volna az emberek békét kötni velük, a Drustok rögtön háborúzni kezdtek és csak kevesen tűrték meg új szomszédjaikat. Dicsőítették a gyilkolást és a fegyvertelen civilek megtámadását. Azonban nem minden Drust értett egyet a háborúval. A Drust druidák rendje, a Thronspeakerek csatlakoztak a Kul Tirasiakhoz, és azokat az embereket, aki affinitást éreztek a természet és az ősi módszerek iránt, megtanították a druidizmusra.

A Drust támadások éveken át tartottak, mígnem a Waycrest ház úgy nem döntött, hogy valamit tenni kell, és háborúba kezdett a Drustok ellen. Bár a Wycrestek jókora emberek voltak, a Drust druidák halálmágiája erős volt, és az emberek álltak vesztésre. Ekkor a Waycrest-ház is elkezdte kutatni és megismerni ezt a mágiát, és létrehozták az Order of Embers-et, hogy megharcoljanak velük. Hogy szembeszálljanak a drust mágiával, az Order of Embers tagjai ezüstből készült fegyvereket használtak.

Idővel a drustok kénytelenek voltak meghátrálni, ahogy számuk egyre fogyatkozni kezdett az ember telepeseknek köszönhetően. Amikor hatalmas vezetőjük, Gorak Tul kifogyott az élő harcosokból, egy szertartás segítségével kő-konstrukciókat hozott létre, hogy az ő oldalán harcolhassanak. Colonel Arom Waycrest (aki később Lord lesz) vezette az emberek végső támadását a Drustok ellen, és leszúrta magát Gorak Tult. A szúrás megtörte Gorak Tul erejét és kőteremtményeivel való kapcsolatát, akik így összetörtek. Gorak Tul azonban nem halt meg. A Waycrestek ezután kiirtották a Drustokat, akik szellemként éltek tovább ezen a területen, azonban Gorak Tult nem sikerült elpusztítaniuk. A hatalmas vezér számtalan éven át várt arra, hogy bosszút állhasson rejtekhelyéről, Throsról, és visszahozhassa a Drust szellemeket a halandó világba.

Drustvar története a BfA-ban spoilerekkel

Gorak Tul számtalan éven át várt arra, hogy bosszút állhasson, és végül Lady Waycresten keresztül erre lehetősége is adódik. A Ladyt belebetegedett súlyosan beteg férje iránti aggodalomba, és bármilyen erőt megragadott, hogy megmentse őt. Gorak Tul válaszolt a nő kiáltásaira, és megígérte, hogy soha nem fogja őket a halál szétválasztani, ennek azonban ára van. Gorak Tul megtanította a drustok ősi halálmágiáját Lady Waycrestnek, aki cserébe létrehozza a Heartsbane Covent (boszorkányok gyülekezete). A gyülekezet mágiája felébresztette a megmaradt kőszerkezeteket és felbolygatta a drustok szellemeit, akik közül néhányan csontvázként élednek fel. Más drust szellemeket pedig wicker golemekbe tettek.

Lady Waycrest azonban csak egy báb Gorak Tul ereje számára, és a nő halála megnyitja a Rupture-t, ami egy átjáró lesz a Drust szellemek számára, hogy ismét Azeroth-ra lépjenek. Ezen keresztül Gorak Tul képes lesz embereket visszahozni a halálból, azonban ettől függetlenül a Waycrest Manor endbossaként megöljük. Halálával a Heartsbane Coven felbomlik, és Drustvar kiszabadul Gorak Tul ereje alól.

A terület másik főszereplője Lady Waycrest lánya, Lucille lesz, aki számos tragédiával kell, hogy szembenézzen, miközben hamisan boszorkánysággal vádolják, a vőlegényét az esküvőjük napján megölik és végignézheti, ahogy legjobb barátját elemészti a drust mágia. Lucille megreformálja az ősi Order of Emberst, hogy megküzdjön a boszorkányság jelentette veszéllyel. Szülei halála után ő lesz a Waycrest ház örököse.

FavoriteLoadingAdd hozzá kedvenceidhez

Gitta

Gitta vagyok, a WoWLore Fordítások blog írója és gazdája. 2008 óta játszok a WoW-val kisebb-nagyobb megszakításokkal (mostanában inkább nagyobbakkal). 2010 nyara óta fordítok lore témájú írásokat magyar nyelvre. 2011. januárjában indítottam el saját blogomat, a WoWLore Fordításokat, mely mára a legnagyobb magyar nyelvű lore-ral foglalkozó oldal. 2015-ben írásaim egy részéből gyűjteményt hoztam létre Azerothi Históriák néven, mely 2016. decemberében nyomtatott formában is megjelent (jelenleg csak elektronikusan elérhető).

Vélemény, hozzászólás?

You have to agree to the comment policy.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.