CikkekHírek

Érdekességek és további interjúk a Blizzconról

A Blizzcon alatt nemcsak a panelokon tudhatunk meg új információkat és érdekességeket (sőt!), hanem a sok kisebb-nagyobb interjúból, amit a közösségi média ismert tagjai készítenek a fejlesztőkkel. Ezeken a kötetlenebb beszélgetéseken sok minden olyan információ lát napvilágot, amelyről nagy valószínűséggel nem is tudnánk. Most ezekből mazsoláztam össze azt, ami a lore szempontjából érdekesség lehet!

Lost Codex Interjú Alex Afrasiabival és Pat Dawsonnal

Honnan származnak a Sethrakok?

  • A trollok és a sethrakok közel tízezer éven át éltek harmóniában egymással. Sethraliss volt az a loa, aki Zandalarnak ezt a buja vidékét képviselte.
  • A régió a Troll-Aqir háború során esett el. Mythrax volt megbízva azzal, hogy a világnak ezt a szeletét elfoglalja. Sethraliss azonban szembeszállt vele és megküzdöttek egymással.
  • Amikor a régióból sivatag lett, a trollok jóval lakottabb területekre távoztak. A Sethrakok azonban jól érezték magukat a sivatagban, ezért itt maradtak ezen a szent földön továbbra is.

Miért nincsenek Kul Tirasi ember mágusok?

  • Alex azt válaszolta, hogy ő  benne lett volna, de voltak más tényezők is, amit a fejlesztőknek figyelembe kellett venni, mint például az, hogy hogyan néznének a Kul Tirasi emberek varázslás közben.
  • Ugyanakkor ott van Jaina, aki Kul Tirasi és egyben mágus, szóval erről majd még fognak beszélni.

A 8.1 története, Saurfang és a játékosok választási lehetősége

  • A Wow nem egy olyan játék, ahol lenne narráció, vagy a történetben választási lehetőség – tehát maguknak a questeknek kell a történetet elmesélniük.
  • Ahol választási lehetőség van, ott annak jelentősége is kell, hogy legyen – különben csak összezavarja a játékosokat.
  • Éppen ezért senki ne vegye félvállról, amikor választania kell aközött, hogy Sylvanast vagy Saurfangot árulja el. Arra készülnek, hogy ennek hosszabb távú következményei is lesznek, és kíváncsiak lesznek a játékosok visszajelzéseire a questtel kapcsolatban. Tréfásan azt is megjegyezte Alex, hogy előfordulhat, hogy a későbbi vesztes félnek törölnie kell majd a karakterét.
  • Nagyon inspiráló és nagy pillanat volt az egész fejlesztő csapat számára, amikor a közösség tagjai a Saurfang iránti szolidaritásból levették a vállasaikat.

Egyéb említések

  • A Drustok tengerjáró Vrykul klánokból erednek. Az ő szellemi birodalmuk, síkjuk, Thros, nem egy teljesen új terület, hanem része a Halál birodalmának.
  • Egyelőre nem válaszolhatnak arra a kérdésre, hogy honnan szerzik majd erejüket a Zandalari Paladinok azok után, hogy Rezan nincsen.
  • Van rá esély, hogy esetleg láthassuk Yrel és az alternatív Draenor karaktereit újra – általánosságban a fejlesztők a saját maguk által létrehozott karaktereket szeretik futtatni. Wrathion történetét például két szenvedélyes és elkötelezett designernek köszönhetjük, Saurfang pedig Alex Afrasiabi „gyermeke” a kezdetek óta.

Mamytwink Battle for Azeroth Interview with Jeremy Feasel and Tina Wang

Jeremy Feasel és Tina Wang fejlesztők ültek le beszélgetni a Mamytwink nevű francia fansite íróival és ők is számos érdekességet árultak el a történetről.

Mi a története a Crucible of Storms raidnek (ez majd a 8.1-ben érkezik)?

A Dazar’alori csata után a Nagák ismételten támadni kezdik Zandalar és Kul Tiras partjait. Ezért Sylvanas, illetve Anduin elküldik a hősöket, hogy derítsék ki, mi rejtőzik valójában Stormsong Valleyban. A sztori vége gigantikus méretű, fura szemgolyók lesznek! A Crucible of Storms lesz az első bizonyítéka a frakcióknak arra, hogy milyen sötét erők munkálkodnak a tenger mélyén. Arra is rájönnek, hogy N’Zoth egy darabja ott rejtőzik a Shrine of the Storms mögött.

A 8.2 patchben érkezik majd Nazjatar, amelyhez az inspirációt néhány régebbi zónából, mint például a Timeless Isle-ból vettétek. Mit lehet még tudni róla?

Még az összes apró részlet nincs kidolgozva Nazjatarban, de például nagyon szerettük a rare-eket Timeless Isles-on. Néhány közülük csak nagyon ritkán jelent meg, de szuperjó lootot dobott. Néhányhoz valami egészen furcsa dolgot kellett művelni ahhoz, hogy előjöjjön. Az ilyen dolgok inspirálnak minket Nazjatarban is. Hogy miközben ott jársz a területen, amelyről azt hiszed, hogy már ismered, és mégis tud olyan meglepetéseket okozni, amire nem is számítasz. Hogy megjelenik egy nagyon-nagyon ritka ellenség a zónában és a zónában tartózkodó összes játékos oda sereglik, hogy együtt megpróbálják megölni.

Nazjatar és Mechagon két új terület lesz majd a játékban a 8.2-ben?

Nazjatar lesz majd a nagy zóna, ahol sok feladatunk lesz. Nagyon egyedi lesz, különleges és sokfajta élővilággal. Lesznek korallok, gejzírek, algarengetegek, illetve először fogunk találkozni a Naga építészettel. Vashj’ir ugyanis nagyrészt elf építészet volt. Nazjatar viszont a naga kultúra szíve valójában. A terület a Great Sea egyik távoli pontján van, úgyhogy hajóval kell odamenni. Nazjatar megalkotásához sokat merítettünk a tenger alatti élővilágból, de igyekeztünk a nagákhoz, a színeikhez is igazodni, illetve a Warbringers: Azshara cinematic hangulatához.

Mechagon kisebb és kevésbé összetett lesz. Lesznek feladataink, de a terület fő fókusza a Megadungeon lesz. A Karazhannal kapcsolatos pozitív visszajelzések miatt döntöttek úgy, hogy egy újabb megadungeont hoznak létre egyedi lootokkal. Tervezik, hogy Karazhanhoz hasonlóan egy későbbi patchben kettészedik az instát.

A múltban számos olyan terület volt, ahol PvP objektumok voltak. Tervben van hasonló a jövőben?

Igen, az egyik dolog, hogy visszahozzanak egy régifajta PvP objektumot, mint amilyen Auchindoun volt BC-ben. Egy visszatérő event lenne, ahol a Nagák az irányításuk alá vennék a kontinenst azzal, hogy elfoglalnak három tornyot. Ez szörnyű következményekkel járna, mert Azshara szeme mindenhol ott lenne és a játékosok is éreznék a negatív hatást. A terv az, hogy a játékosok összegyűlnének, hogy visszaszerezzék a tornyokat a nagáktól. De a „War Mode”ban lévő játékosoknál még további War Mode bónuszokat is szerezhetnének, ha az ő frakciójuk birtokában vannak a tornyok, így előnyt szerezhetnének az ellenséges frakcióval szemben. Hasonló szisztémában gondolkodnak, mint ami Hellfire Peninsulában volt.

Tervben van-e további Wintergrasphoz hasonló PvP terület?

Ezek a területek az Epic Battlegroundok. És egyébként Wintergrasp is hamarosan egy Epic Battleground lesz majd. Figyelni fogják majd a közösség visszajelzéseit, hogy az alapján reagálhassanak a jövőben.

Hogyan és miért került Sylvanas kezébe a Xal’atath?

Ezt ki kell várni. De ez egy nagyon fontos dolog lesz.

Nagyon fontos a történet a Battle for Azeroth-ban. Hogyan egyeztethető össze a lore a játékmenettel?

A 8.2 során nagyon sok új feature-t fogunk kipróbálni. Ugyanakkor a sztorinak követhetőnek és koherensnek kell lennie azzal, amit tenni szeretnénk. Az egyik feature, amit fejlesztünk, az egy escort, vagy kísérő rendszer. Lesznek új barátaink majd, tengeri óriások, gilblinek. Szeretnénk, ha a játékosok magukkal vihetnék ezeket az új barátokat, azokat is szintezhetnék és a történetüket is megismerhetnék. Mert az a gilblin nem egy akármilyen gilblin lesz, lesz története, de ezt majd a játékosoknak kell felfedezniük Nazjatarban. A történet segít abban, hogy a játékosokat még jobban érdekeljék a különböző karakterek, NPC-k, akár itemek, chestek is. Hasonlóan a Heritage Armorhoz, ami lehetőséget ad arra, hogy visszamenjünk a múltba és lejátszunk múltbeli eseményeket.

Forrás: https://www.mamytwink.com/actualite/interview-blizzcon-2018-nazjatar-mecagon-exploration-des-iles-et-fronts-de-guerre

Wowhead interjú Ion Hazzikostas-szal és Chris Robinsonnal

A Heritage Armorról:

  • Logikus lépésnek tűnt, hogy a következő Horda Heritage Armort a taurenek kapják, hiszen nemrég csatlakoztak hozzájuk a Highmountain taurenek is.
  • A cloak, ahogy az a képen is látható, egy totem lesz.
  • A jövőben még több Heritage szettet láthatunk majd, amikor azt alkalmasnak gondolják.
  • Egyelőre nincs tervben, hogy a Night Elfek armorja az legyen, amit sok NPC visel például Darkshore-ban. Figyelik, hogy milyen ruha tetszik a közösségnek, és általában az a kiindulópontja egy-egy ilyen szettnek, hogy arra emlékeztessen.

Night Elvek

  • A night elfek kerülnek majd most középpontba, ez egy kiváló lehetőség, hogy elmerüljünk a night elf kultúrában és hőseiben. Ahogy azt a Terror of Darkshore cinematicban is láthattuk, okkal félhetnek tőlük a hordások. A night elfek kapcsolatban állnak a természettel. Izgalmas lesz látni, ahogy Tyrande története is új fordulatot vesz, és Night Warriorként új szerepet vesz magára. Több jövőbeli sztori alapját is lefektetjük most velük.
  • Értik a közösség visszajelzését, hogy esetleg a demon huntereken kívül más classok is kaphassanak a night elf glaive-hez hasonló fegyvert, próbálnak megoldást találni rá.

Rise of Azshara

  • Ion az alábbiakat mondta: „Az a kifejezés, szóhasználat, hogy Rise of Azshara, vagyis Azshara felemelkedése… nemcsak egyszerű szófordulat.”
  • Mivel hosszú időn át nem kifejezetten szórakoztató víz alatt lenni, ezért sok okos megoldást építenek ki a játékosok számára, hogy ki-be mászkálhassanak a vízből. Viszont szerették volna, ha maga Nazjatar egy vizes hangulatú zóna lenne.

Allied Races

We asked if more character slots are coming with the addition of Kul Tiras and Zandalari Troll Allied Races. We also asked about the possibility of Vulpera as an Allied Race, since they had so many customization options and animations.

  • A Blizzard növelni fogja a szerverenkénti karakterszámot, ahogy újabb Allied Race-ek jelennek meg a játékban.
  • Az nincs tervben, hogy a maximális karakterszámot, ami jelenleg 50, tovább növeljék.

Blizzardwatch interjúja Alex Afrasiabival és Patrick Dawsonnal

Saurfang legendája

Alex Afrasiabi volt az, aki megalkotta Saurfang karakterét a vanilla WoWban. Egy badass orkra volt szüksége, aki a játékos nevét kiabálta, amikor leadták Onyxia fejét és a Rallying Cry of the Dragonslayer buff aktiválódott. Később a Gates of Ahn’Qiraj eventnél szükség volt egy NPC-re, aki vezeti a Horda és az Alliance csapatait, amikor megnyitják a kapukat, és Saurfang beleillett ebbe a szerepbe. Ekkor indult el a „Cleave everything!” mém is: elvileg a Cleave csak három célpontot érhetett maximum, de Saurfang cleave-je tíz célpontot is el tudott találni.

Amikor a WotLK-t kezdték fejleszteni, szükség volt egy apafigurára Garrosh ellenpontjaként és egy háborús veteránt akartak. Saurfang volt a legjobb választás arra, hogy elmondja híres beszédét az önfeláldozásról és a kötelességről Garrosh-nak. Majd a Legion során határozták el, hogy még fajsúlyosabb szerepet adnak az orknak, és ekkor kezdték meg felvázolni szerepét a Battle for Azeroth során. Viszont mivel több kiegészítőben találkozhattunk már vele, így lett a története egy legenda, és nem utólag kellett kitalálniuk valamit.

Igazából folyamatosan hoznak létre új hősöket és gazembereket, csak sokszor észre sem vesszük, hogy annak az alapjait fektetik le egy-egy kiegészítőben. De ha már a harmadik kiegészítőben bukkan fel ugyanaz a karakter, akkor az már hős vagy gazember is lehet.

Story mode raidek számára?

Számos játékosnak problémája van abból, hogy a raidek történetét fel sem tudják fedezni, hiszen egy LFR során sokszor csak végigrohannak egy-egy szakaszon. Afrasiabi két problémát lát ebben: az egyik, hogy hogyan lehetne elérni, hogy az LFR-en kívül nem raidelő játékosok is megismerhessék úgy a raidet, hogy annak történetét is átélhessék, a másik az, hogy az LFR csak végigrohan a raiden. Továbbra is dolgoznak azon, hogy ezekre a problémákra megoldást találjanak.

Afrasiabi azt is elmondta, hogy bár szeretik a questelés rendszerét, az ma már túlhaladott. Ezért próbálnak más megoldást keresni, hogy hogyan adhatnák át a történetet más módon. Azt mondta, hogy ennek a megoldását az alapoktól kell felépíteniük és olyan módon, hogy attól eldobjuk majd az agyunkat.

Három vagy több frakció?

Habár az ötlet tematikáját tekintve illene a mostani szituációhoz, nem valószínű, hogy meglépik, hiszen ezzel barátságokat és guildeket vágnának haza, mivel az eltérő frakciókban játszók nem játszhatnának tovább együtt. Afrasiabi pont a másik oldalt emelte ki, hogy majd egyszer az Alliance és a Horda összefog egymással.

„Ez lesz az igazi, meta leckéje a Battle for Azeroth-nak, hogy azok a harcok, amiket megvívunk, még akkor is, ha eltérő oldalakon állnak, ugyanazért az egy célért vívjuk. Az otthonunkért.”

Forrás: https://blizzardwatch.com/2018/11/04/wow-battle-azeroth-interview-origins-saurfang-sylvanas-wielding-xalatath-possibility-three-factions/

FavoriteLoadingAdd hozzá kedvenceidhez

Gitta

Gitta vagyok, a WoWLore Fordítások blog írója és gazdája. 2008 óta játszok a WoW-val kisebb-nagyobb megszakításokkal (mostanában inkább nagyobbakkal). 2010 nyara óta fordítok lore témájú írásokat magyar nyelvre. 2011. januárjában indítottam el saját blogomat, a WoWLore Fordításokat, mely mára a legnagyobb magyar nyelvű lore-ral foglalkozó oldal. 2015-ben írásaim egy részéből gyűjteményt hoztam létre Azerothi Históriák néven, mely 2016. decemberében nyomtatott formában is megjelent (jelenleg csak elektronikusan elérhető).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .