Wailing Caverns (Sirámok Barlangja) – írta Kaerlo
Sziasztok Kaerlo vagyok ismét. Rég találkoztunk, de ez nem a ti hibátok. 😛 Nos emlékeztek még az isntance-os sorozatra? Ezt fogjuk folytatni. Következzék hát Wailing Caverns leírása.
Emerald Dream
Hogy jobban megértsük mi is történt Wailing Cavernsben, először az Emerald Dreammel és a druidákkal kell megismerkednünk. Az Emerald Dream lényegében Azeroth tervrajza, amit a titánok hoztak létre a világ formázása előtt. Legalábbis annak véljük. Tény, hogy az Emerald Dream egy másik dimenzióbeli Azeroth, ahol Kalimdor kontinense még egyben volt. Szóval azt az állapotot tükrözi vissza, amikor a titánok elhagyhatták azt. Ugyanis az Emerald Dreamben szerepel a Well of Eternity is, egyik rétegében legalábbis. A Dreamben Azeroth rétegekből épül fel, mindegyik réteg egy-egy szelet az időből. A titánok saját őrzőt is hagytak neki, méghozzá Yserát, az Álmok Hercegnőjét. Tudjuk továbbá azt, hogy az Emerald Dreamhez valahogyan Azeroth minden lakója kapcsolódik. De átkelni ebbe a szellemvilágba, vagy álomba, vagy dimenzióba szándékosan többnyire csak a druidák és a zöld sárkányok képesek. A Dream ugyanakkor egy kapcsolat a természet szellemei között is, valahányszor egy druida a növényekhez, fákhoz, rovarokhoz, állatokhoz és a természethez szól, azt a Dreamen keresztül teszi meg.
A druidák ezért tartják fontosnak gondozni a Dreamet és lakóit, a természetet egyaránt. A Sunderinget követő évezredek során, miután Kalimdor nagy része elpusztult Malfurion és sok más druida lépett a Dreambe, hogy segítsék erejükkel meggyógyítani azt és ezzel a világunk természeti elemeit is. Így tett az egyik kiváló druida Naralex is… (valószínűleg a Warcraft Chronicle-ből újabb részleteket fogunk megismerni az Emerald Dream történetéből – Gitta)
Barrens
Vagy magyarul Puszták. A neve is elég beszédes, egy hatalmas kietlen, homokkal teli síkság. De nem volt ez mindig így. Valamikor az éjelfek védelme alatt itt hatalmas erdőségek, és gazdag növényzet terült el. Hasonlóan nézhetett ki, mint manapság Un’Goro Kráter vagy Feralas erdősége. A Sundering és a Légió első eljövetele miatt azonban mára ez egy sivár sivataggá vált. Gondoljunk csak a raptorokra, hol máshol találkozunk velük sivatagos környezetben? Területére kentaurok, quilboarok és más lények települtek. A vidéken taurenek élték nomád és állandóan kentauroktól menekülő életüket. Majd megérkezett az új Horda. Keleti részében Thrall vezetésével orkok és Darkspear trollok telepedtek le, kialakítva ezzel az általuk Durotarnak elnevezett területet. Barrens-en a mai napig találhatóak még oázisok, ahol a növényzet küzd a tűző napsugarak ellen. Az egyik ilyen Oázisban fedezett fel Naralex egy olyan barlangrendszert, ahol az egykori flóra még virágzott. A barlangrendszer forrása fentartotta a növényzetet és állatokat és ezzel az akkori gazdag élővilág „másolatát”. Naralex és druida tanítványai érezték, hogy ez az a hely, ahol elkezdhetik a természet helyreállítását a Pusztákban.
Rémálom jő…
Naralex és druidái, Malfurion és Khenariosz (Cenarius) tanítványaihoz hasonlóan, az Emerald Dreamen keresztül próbálták elérni a barlangrendszer növényzetét, hogy azt növekedésre és terjeszkedésre ösztönözzék. Egyszer azonban, mikor Naralex belépett a Dreambe szörnyű dolgot tapasztalt. A Dream egy olyan rétege vette körül, amit Emerald Nightmare-nek (Smaragd Rémálomnak) nevezünk. Az Emerald Dreamet már régóta fertőzték Azeroth lakóinak rémálmai és Xavius elméje. Ezek hozták létre az Emerald Nightmare-t, ami magába szívta Naralexet is. Naralex évekig tartó mély álomba merült és a Nightmare rajta és a Dreamen keresztül elérte a barlangrendszereket. Naralex tanítványai elvesztették gondolkodásukat és a Karom druidáivá (Druids of the Fang) korrumpálódtak. Az élővilág is aggreszív viselkedést vett fel. Így kapta meg az elátkozott barlangrendszer a Wailing Caverns nevet…
Wailing Caverns (Sirámok Barlangja)
Az elátkozott barlangról és az elveszett druidákról hamar terjedtek a hírek Kalimdoron. Hamuul Runetotem, a taurenek legfőbb druidája is tudott arról, hogy mi történt ott, azonban a Nightmare-től még ő is félt és kalandorokat küldött segíteni megtisztítani a helyet az átoktól. Naralexnek a tanítványai közül csupán páran maradtak, akik próbáltak a barlang bejáratánál elrejtőzni és kitervelni Naralex megszabadítását.. Még az élőholt patikusok is hallottak a barlang átkozott növényvilágáról és próbáltak egy-két növényt szerezni onnan. Végül a bátor kalandorok átjutottak az agresszív raptorokon és megőrült növényzeten, és legyőzték a Karom druidák vezetőit, megszerezve tőlük 4 fontos smaragd ékkőt, melyek segítségével Muyoh, Narelex egyik éppelméjű tanítványa, képes volt felébreszteni Naralexet évekig tartó álmából.
Kataklizma (Cataclysm)
A Kataklizma során Wailing Caverns barlangja is kissé átalakult a földmozgások következtében, illetve a benne lévő forrás kijutott felszínre és környékén szép lassan buja növényzet nőtt. Ezen a helyen alakult ki az Overgrowth-nak (Bozótos) nevezett dzsungel Dél-Barrens északi részén. Ez a terület ad otthont Una’fe táborának, ahová a Taurajo mészárlás túlélői menekültek. A növényzet és az állatvilág egy része azonban továbbra sem szabadult a Rémálom alól. Gyökerek és más vad természeti lények támadják meg olykor az arra utazókat. A dzsungel mélyén azonban a felébredt Naralex és tanítványa, Muyoh mindent megtesznek azért, hogy az arra járó kalandorok segítségével bezárják a Rémálom kapuját egyszer és mindenkorra… de ez már egy másik történet. 😉
Bossok:
Lady Anacondra – Scarletleaf (Karmazsinlevél) volt az első, aki önként csatlakozott Naralex küldetésére. Miután gazdája rémálma széttörte az elméjét, az ifú tanonc félredobta nevét és azon munkálkodik, hogy Azerothra egy sötét hüllőkkel teli jővőt hozzon.
Lord Cobrahn – Jarlaxla az átalakulás képességeivel jó hírnevet szerzett valamikor a Cenarion Circle-ben, ugyanakkor a barlang átka kicsavarta képességeit. Jarlaxla most tökélesítette a halálos kígyó formáját, és magát Cobrahnnak nevezve használja azt az új erőt, amit a Rémálomtól kapott.
Lord Pythas – Naralex gyerekkori barátja, a harcos Aryn gyorsan beletanult a druidizmusba. Tanulmányai során az átok azonban messze sodorta a józan gondolkodástól. Aryn felvette a Pythas nevet, és kombinálva harci és druida képességeit csap le a betolakodókra.
Kresh – Ősi lakója a helynek. Ez az óriás teknős a barlangok mélyén jár, és megúszta Naralex rettenetes rémálmait. Kresh megküzdött már számos kalandorral, akik el akarták lopni az ő masszív páncélját… hehe 😀
Skum – Skum számára enyhülést hozott a Wailing Cavernsben tett első utazása Barrens ellenséges környezete ellen. Mint ahogy a barlang többi lakója, őt is hamar elérte a korrupció. Ereiben most sötét energiák pulzálnak, amelyek őt egy hatalmas,kegyetlen, és mentehetetlen bestiáva változtatták.
Lord Serpentis –A Karom Druidáinak vezetőjeként egykor Naralex legjobb tanítványa volt. Tragikus bukását az a vágya okozta, hogy Shan’do-vá -azaz Elismert Tanárrá, amilyen Naralex is volt – akart válni. Őrülete miatt csatlakozott testvérei mellé és vált később a Karom druidáinak egyikévé.
Verdan the Everliving – (Verdan az Örökkéélő) Keveset tudnak arról, hogy ez a lény Naralex érkezés előtt is itt volt-e. Úgy gondolják, hogy ő a barlangok eredeti őrzője. Verdan nem szökött el az átok elől, mivel ez az otthona. Verdan csatlakozott a druidákhoz és azért virraszt, hogy senki se hagyhassa csak úgy el az ő területét.
Mutanus the Devourer – Naralex sötét, kicsavart elméje megfertőzte a druidák legroszabb ellenségeit is: a murlocokat. A Mutanus névre hallgató abberació azért jött a világra, hogy felfaljon mindenkit, aki megpróbálja Naralexet megmenti a Rémálom karmaiból.
Add hozzá kedvenceidhez
WC egyike azon kevés vanillás instàknak amik történetéröl s miértjeiről nem tudtam sokat, szóval thx 🙂 . viszont a fang mint karom böki a csőrömet. 1részt kigyóknak nincs karma másrészt karomdruidàk már vannak (claw). a lényegen nem változtat csak kicsit zavaro volt nekem. de összességében nagyon jó írás volt 😀
Gondolkodtunk pedig rajta h Karom vagy Fog legyen. 🙂 Köszi a visszajelzést. :))
Fordítás szempontjából a Karom mégis csak jobban hangzik mint a Fog. 😀 Engem annyira nem zavar, de talán az „Agyar” helytállóbb. Az insta története mindig is érdekelt, már csak a hüllők miatt is. 🙂 Köszi a fordítást, remélem több is lesz majd.
Én vagyok a hibás, hirtelen írtam át, ebben az esetben tényleg jobb lesz a Fog, vagy inkább Méregfog druidái, de akkor ebben még egyeztetek Kaerloval és ha kéri, akkor átírom 🙂 Valamiért másra asszociáltam.
Wc insta bár a kedvenceim közé tartozik (gyorsan lehet fejlődni többek közt 😛 ) de nem ismertem a hozzá tartozó lore-t .Köszi ,hogy most már ezt is tudtam orvosolni 🙂
Fordítás szempontból a különféle állatok különféle testrészei rémálom lehet, Talon-ra és Claw-re is a Karom a legjobb kifejezés, pedig azért egy medvekarom és egy madárkarom között van bőven különbség 😀
Köszi szépen, király volt, remélem lesz még ! ^^
Épelméjű. Javítsuk ki!
Ez a cikk sorozat mikor tér vissza? Mióta olvasom a lore-fordításokat (kb 3 éve) azóta visszatértem a játékhoz és sokkal jobban szeretek így játszani vele, hogy tudom miért is kell megölni azt a 12 darab disznót ugyanis az oldal miatt elkezdtem a questeket olvasni. És én nagyon örülnék neki, ha ezek a vendégírások az instákról/raidekről/érdekesebb azerothi szereplőkről folytatódnának, egyrészt azért mert nagyon jók, másrészt érdekesek, harmadrészt meg jön a film lassan addig meg még el kell ütni az időt 😀
Kaerlo nevében nem tudok nyilatkozni, de írjál csak, hogy írjon, hátha előbb megjelenik tőle újra valami! 🙂
Valószínű Uldamanról hamarosan én is fogok írni, meg én is tervezem, hogy az insták történetét fel kéne dolgozni, de túl sok minden téma van, ami feldolgozásra vár 🙂
Én is nagyon örülök minden egyes vendégírásnak, hamarosan meg is fog jelenni egy új személy írása! 🙂
Ez a cikk sorozat mikor tér vissza? Mióta olvasom a lore-fordításokat (kb 3 éve) azóta visszatértem a játékhoz és sokkal jobban szeretek így játszani vele, hogy tudom miért is kell megölni azt a 12 darab disznót ugyanis az oldal miatt elkezdtem a questeket olvasni. És én nagyon örülnék neki, ha ezek a vendégírások az instákról/raidekről/érdekesebb azerothi szereplőkről folytatódnának, egyrészt azért mert nagyon jók, másrészt érdekesek, harmadrészt meg jön a film lassan addig meg még el kell ütni az időt 😀
Kaerlo nevében nem tudok nyilatkozni, de írjál csak, hogy írjon, hátha előbb megjelenik tőle újra valami! 🙂
Valószínű Uldamanról hamarosan én is fogok írni, meg én is tervezem, hogy az insták történetét fel kéne dolgozni, de túl sok minden téma van, ami feldolgozásra vár 🙂
Én is nagyon örülök minden egyes vendégírásnak, hamarosan meg is fog jelenni egy új személy írása! 🙂
Fordítás szempontból a különféle állatok különféle testrészei rémálom lehet, Talon-ra és Claw-re is a Karom a legjobb kifejezés, pedig azért egy medvekarom és egy madárkarom között van bőven különbség 😀
Köszi szépen, király volt, remélem lesz még ! ^^
WC egyike azon kevés vanillás instàknak amik történetéröl s miértjeiről nem tudtam sokat, szóval thx 🙂 . viszont a fang mint karom böki a csőrömet. 1részt kigyóknak nincs karma másrészt karomdruidàk már vannak (claw). a lényegen nem változtat csak kicsit zavaro volt nekem. de összességében nagyon jó írás volt 😀
Gondolkodtunk pedig rajta h Karom vagy Fog legyen. 🙂 Köszi a visszajelzést. :))
Fordítás szempontjából a Karom mégis csak jobban hangzik mint a Fog. 😀 Engem annyira nem zavar, de talán az „Agyar” helytállóbb. Az insta története mindig is érdekelt, már csak a hüllők miatt is. 🙂 Köszi a fordítást, remélem több is lesz majd.
Én vagyok a hibás, hirtelen írtam át, ebben az esetben tényleg jobb lesz a Fog, vagy inkább Méregfog druidái, de akkor ebben még egyeztetek Kaerloval és ha kéri, akkor átírom 🙂 Valamiért másra asszociáltam.
Wc insta bár a kedvenceim közé tartozik (gyorsan lehet fejlődni többek közt 😛 ) de nem ismertem a hozzá tartozó lore-t .Köszi ,hogy most már ezt is tudtam orvosolni 🙂
Épelméjű. Javítsuk ki!