Blizzcon 2023 What’s Next panel: A War Within kiegészítő
A BlizzConon tartott Wolrd of Warcraft What’s Next panelen Terran Gregory, a Cinematic Narrative Director, Maria Hamilton Associate Design Director és Morgan Day Associate Game Director áttekintést adtak a World of Warcraft – The War Within™ következő fejezetének világáról, történetéről és feature-jeiről. A továbbiakban a Blizzard hivatalos leírását olvashatjátok az új kiegészítőről.
Fedezd fel, mi rejlik Azeroth mélyén, és nézz szembe az árnyakkal odalent. A The War Within a World of Warcraft tizedik kiegészítője és a Worldsoul Saga™ első fejezete, amely a játékosokat Azeroth földalatti mélységeibe kalauzolja, hogy egy új, rejtélyekkel, csodákkal és sötétséggel teli világot tárjon fel.
A történetünk elkezdődik
A kiegészítőt felvezető cinematicban tanúi lehetünk Thrall és Anduin találkozásának, miután Anduin Wrynn az elmúlt években egyedül bolyongott, elveszve saját gondolataiban, miközben folyton az általa megélt élményekkel küzdött. Ebben a trailerben és a feature trailerben két nagyon fontos fejleményt ismerünk meg.
Thrall egy látomásról beszélt, amely a világ szívéből kiált… „mint egy hang egy álomból”, és ez a Sugárzó Dal arra fogja kényszeríteni hőseinket, hogy felkutassák az eredetét. Mindeközben a sötétség is elkezdett gyülekezni már akkor is, amikor a hősök a Sárkány-szigeteken kalandoztak. A War Withinben a titokzatos Harbinger (Előhírnök), akiről Iridikron beszélt, végre felfedi magát – Xal’atath visszatért.
Réges-régen megszabadult a fekete pengétől, amely egykor magához láncolta, és most a Void sötét ármánykodásának új korszakának előhírnöke. Üzenete világos. A Fekete Birodalom elbukott. Az Old Godok halottak, és ősi vérük mélyen a világ repedéseiben folyik. Mi, Azeroth hősei pusztítottuk el őket, és az Előhírnök mindvégig figyelt. Miközben a Fekete Birodalom elbukott, Xal’atath egy új sötét örökség felemelkedését akarja beindítani – egy olyanét, amely ismeri az erősségeinket, és megpróbálja majd próbára tenni őket egy szörnyű hatalommal, Azj-Kahet nerubiánjaival szemben.
Xal’atath beszervezte a nerubian királynőt, Ansurekot, és egy új jövőt kínált népének, amelyben felemelkedhetnek elszigeteltségükből, és ismét hatalmas királysággá válhatnak. Nem a Lich King nerubian katonáit láthatjuk itt, hanem a nerubianok hatalmas erődítményét, amilyenek egykor voltak – a mitikus háborúk halálos túlélőit, amelyek évezredeken át újra és újra lejátszódtak.
Hűségükért cserébe Xal’atath elérhetővé tette a nerubianok számára egy sötét átváltozás módszerét, amely a nerubianokat újfajta kegyetlen és félelmetes katonákká változtatja.
Hőseink
Azeroth számos nagy és ismert hőse fog útra kelni a Sugárzó Dal (Radiant Song) hívására, és sokuknak sajátos kihívásokkal kell majd szembenézniük az út során.
- Anduin Wrynn: Miután túlélte a Dominationnel kapcsolatos megpróbáltatásait, meg kell küzdenie a Holy Lighttal való kapcsolatáért, amelyre már nem érzi magát méltónak.
- Thrall: Kapcsolatot keres a világban terjedő látomásokkal, és azon dolgozik, hogy megtalálja új helyét a Hordán belül.
- Magni Bronzebeard: Régóta Azeroth szóvivője, és ezúttal egyszer s mindenkorra szembesülni fog e felelősség súlyával.
- Alleria Windrunner: Az ő utazása központi szerepet fog játszani a War Within eseményeiben és témáiban. Void hunterként minden képességét latba kell vetnie, hogy levadássza Xal’atathot, miközben saját személyisége és a Void őrjítő hívása, amelyet folyton hall, között őrlődik. E kaland során egyedülálló rivalizálásba kezd Xal’atath-tal, amelynek fordulatai meghatározzák majd ennek az új konfliktusnak a természetét.
Ez a fejezet azonban csak a saga kezdete.
Khaz Algar – Az AR-934 Kijelölt Szektor
Ahogy az Azeroth szívéből felemelkedő álomszerű látomások hívnak minket, ez a hívás Khaz Algar földalatti kontinensére vezet minket, egy rég elfeledett helyre. Csak az Uldamanban nemrégiben végzett felderítés során bukkantunk egy Watcher jelentésére, amely egy földi különítményről szólt, amelyet egy szektorban lévő hasadék vizsgálatára küldtek.
Ismerjétek meg az Eartheneket
Találkoztunk már korábban is Titán-koholt Earthenekkel Ulduarban és más helyeken, de ez az Earthen társadalom már olyan hosszú ideje él elszigetelten Khaz Algaron belül, hogy sajátos modoruk és szokásaik alakultak ki. Látványra egy kicsit nagyobbak, és drágakövek díszítik testüket. Filozófiailag a Titánok ediktumai vezérlik őket egy sor kodifikált paranccsal, kötelességgel és elvárással, amelyek útmutatást adnak társadalmuk alapvető funkcióihoz. A titánok azonban már évezredek óta nincsenek jelen, és az Earthenek sem tartják már be egységesen a rendeleteket. Mostanra három különálló csoportként léteznek, amelyek elidegenedtek egymástól.
- Oathsworn /Felesküdtek/ – Ahogy a nevük is mutatja, ezek az Earthenek még mindig tartják magukat az Ediktumokhoz. Feladatuk a Coreway (Magjárat), az Azeroth magjába vezető titán átjáró őrzése. Elsősorban városlakók, akik kényelemben éldegélnek a Coreway közelében.
- Unbound /Kötetlenek/ – Az előző csoporttal szemben ezek az Earthenek már nem követik az Ediktumokat. Eredeti feladatuk a titán létesítmények ellátásához szükséges anyagok biztosítása volt. Elsősorban vidéken élnek, a kőbányákban, bányákban és egyéb olyan helyeken, ahol természeti nyersanyagokat lehet szerezni. Ritkán érintkeznek a városlakókkal.
- Machine Speakers /Gépszónokok/ – Ezek az Earthenek a szokásokban eltértek az Ediktumoktól, és már csak a Titán munkák javítására vonatkozó általános kötelezettségük tekintetében tisztelik azokat. Korlátozottan érintkeztek a felszíni lakosokkal. Az otthonaik a felszín alatti hatalmas ipari létesítmények köré épültek.
Mivel ezek az Earthenek már nem dolgoznak összehangoltan együtt a problémáik megoldásán, ezért meggyengültek. De sokkal nagyobb probléma a fogyatkozó létszámuk.
Azeroth hősein múlik, hogy segítsenek az Earthenek, és megtalálják a módját, hogy újra egyesítsék őket, és megnöveljék létszámukat.
Earthenek mint az új szövetséges faj
Az Eartheneket egyébként kijátszható fajként is fel lehet majd oldani, ezzel népük fogyatkozó létszámát a Hordához vagy a Szövetséghez csatlakozva tölthetik fel. A játékosok bármelyik frakciót választhatják majd, hogy megkezdjék az utazásukat.
Számos testreszabható elem érkezik majd ezekhez az Earthenekhez, beleértve a különböző drágakő berakásokat, szakállakat minden testtípushoz, bőrszíneket és még sok mást.
Ismerd meg az Arathikat
Egy másik érdekes kultúra, amellyel a játékosok a War Withinben találkozhatnak, az Arathi lesz. Az eredeti Arathori Birodalom leszármazottai viszonylag későn érkeztek, és rejtélyes körülmények között csapdába estek Khaz Algarban.
Népük a Holy Fire (Szent Tűz) imádója és használója. Elhivatottak arra, hogy reményt és fényt hozzanak a sötétségbe. Kemény és ellenálló nép, a társadalom minden tagja képzett harcos. Néhányukat a Fény iránti odaadásuk révén paladinszerű képességekkel is megáldottak.
Szülőföldjüktől távol otthont létesítettek egy hatalmas barlangban, melyet egy végtelen földalatti tenger határol, ahonnan félelmetes lények bukkannak elő, hogy tomboló pusztítást végezzenek.
De még nagyobb fenyegetést jelentenek a föld alól állandóan előtűnő nerubianok rajai, akiket eddig sikeresen visszatartottak attól, hogy betörjenek az Arathi földekre. A támadás azonban könyörtelen és a fenyegetés szörnyű.
Ismerd meg a Nerubianokat
Fel fogjuk fedezni a nerubianok utolsó királyságát Khaz Algar mélyén. A Fekete Birodalom ezen ősi túlélői, akik elhagyták korábbi uraikat, saját kultúrát alakítottak ki itt a mély sötétségben. Xal’atath alkut kötött a nerubian királynővel, Ansurekkel, aki egy új jövőt és népének újbóli dicsőségét igyekszik elérni. A nerubianok rendkívül ügyes és fondorlatos ellenfelek, akik az Arathiak elleni folyamatos támadásaikkal csiszolták kiválóra képességeiket. Egy sötét alkímiai folyamat révén Xal’atath biztosítotja a tudást, hogy a kiválasztott nerubianok fajuk példaképeivé, paragonjaivá fejlődhessenek, és fokozódjon gonoszságuk.
Ansurek királynő lelkesen fogadta ezeket a változásokat, és lelkesen ajánlotta fel seregét a harbinger terveinek megvalósításához. De nem minden nerubian osztja ezt a lelkesedést.
A nerubianok társadalma nagyon sokféle polgárt tartalmaz, amelyek közül néhánnyal még sosem találkoztunk.
Khaz Algar zónái
Dorn szigete (Isle of Dorn)
Ez a zóna Khaz Algar felszínén található, és az Earthen felszínlakóknak, valamint számos más fajnak ad otthont. Ez a termékeny talaj, a virágzó növényvilág és a bőséges vízfolyások érintetlen paradicsoma. Az Earthenek itt Cinderbrew Meadet (mézsört) készítenek egy olyan illékony anyagból, amelyet a hatalmas tüzes méhek által termelt olvadt mézből állítanak elő. A liget fáinak szíve lávaszerű folyadéktól izzik. Egy nagy, fallal körülvett város is található itt, amelyben az Oathswornok élnek, és a Titánok Ediktumát szolgálják.
The Ringing Deeps (A Csengő Mélységek)
Dorn szigetének felszíne alatt található a Csengő Mélységek. Ez az a hely, ahol az Ediktumoknak megfelelően végzik munkájukat az Earthenek. Hatalmas, bonyolult masinák, lávától izzó üllők és kohók, és vízművek találhatóak ebben a tátongó űrt betöltő ipari területen. A Machine Speakerek szenvedélye a Titán mechanizmusok fenntartása és az egész terület működtetése. Vannak itt természeti szépségek is, azokon a területeken, amelyeket a fentről érkező természetes fény megvilágít és vizek folynak rajtuk keresztül, így támogatva a növényzetet, a virágokat és olyan élőlényeket, amelyeket normális esetben nem lehetne megtalálni egy barlangban. Mivel a Machine Speakerek létszáma lecsökkent, egyre több a kobold betörés a területre.
Hallowfall
Ez egy hatalmas üreges terület a földben, amelyet egy végtelen földalatti tenger vesz körül. Egy óriási kristály biztosítjsa a fényt az Arathiaknak, akik kikötőket, fényjelző tornyokat, falvakat, farmokat és egy rendházat hoztak létre. A szent tüzük által működtetett léghajók segítségével érik el a magasabb teraszokat, illetve így tudnak harcolni az állandó nerubian fenyegetéssel szemben. A kristály fénye véletlenszerűen köröz, így lesz az addig világos területből sötét, amely új és veszélyes lényeket hoz magával. Az Arathik fővárosa Mereldar, és innét igyekeznek életben tartani a reményt és elterjeszteni a Fényt, miközben a határoknál folyamatosan harcolnak a nerubianokkal.
Azj-Kahet
Khaz Algar legmélyebb területe Azj-Kahet.
A nerubianok városa, a Fonalak Városa (City of Threads) a saját romjain épült fel újra és újra, és ahogy egyes területek elrothadtak és összedőltek, úgy épültek új kerületek a romok tetején. Ez egy egyre magasabbra törő várost hozott létre. A királynő által kedvelt nerubianok, vagy azok, akik vagyonnal rendelkeznek, a legmagasabb helyen élnek és a legjobb kilátással rendelkeznek. A város főbb részei:
- The Burrows (Odúk): A dögevők és az elfeledettek otthona
- Umbral Bazaar: A legfinomabb mesterségek, az alkímiai felfedezések és más egzotikus és nehezen fellelhető árucikkek kereskedelmi központja.
- The Skeins (Gombolyag): Ez a történészek és a tudósok otthona, akik népük történelmét megőrzik és Azeroth mítoszait és legendáit kutatják.
- Sok más kerülete is van a Fonalak Városának, de ahhoz, hogy felfedezd őket, feronomokat kell használnod, és jelentős bátorsággal kell rendelkezned.
Dungeonök és az első raid
4 db szintező dungeon lesz a kiegészítőben:
-
The Rookery (A Varjútanya)
-
The Stonevault (A Kőboltozat)
-
Priory of the Sacred Flame (A Szentelt Láng Zárdája)
-
City of Threads (A Fonalak Városa)
Legmagasabb szinten szintén 4 db dungeön várja a kalandozókat:
-
Cinderbrew Meadery (Cinderbrew Sörfőzde)
-
Darkflame Cleft (Sötétláng Repedés)
-
The Dawnbreaker (A Hajnaltörő)
-
Old City (Óváros)
A kiegészítő első raidje pedig a Nerub’ar Palace lesz, amelyben 8 boss lesz megtalálható. Nerub’ar Palace Azj-Kahetben található, és ez lesz a kiegészítő addigi történéseinek csúcspontja, amelyben a nerubian birodalom és Ansurek Királynő Xal’atath-tal való mesterkedéseit tárhatjuk fel.
Add hozzá kedvenceidhez